Singapore Arilines

Great Way To Fly

A valaha regionális légitársaságként induló Singapore Airlines az elmúlt évtizedekben a világ egyik vezető utas- és teherszállítójává nőtte ki magát.  2017-ben ünnepelte fennállásának a 70. évfordulóját. Ma modern és fiatal gépparkkal / gépek átlagéletkora 7,5 év/ rendelkezik, bázisa pedig a szingapúri Changi repülőtér – melyet rendre a világ legjobb repülőterének nyilvánítanak – átszállópontként, kapuként szolgál Ázsiába és az azon túli célállomásokra.  A Singapore Airlines a Star Alliance légiszövetség tagja.

 

51 új code-share járattal fűzi szorosabbra az együttműködést a Singapore Airlines és az Air India

 

 2024.október 23.

 

Az Air India és a Singapore Airlines (SIA) megállapodott abban, hogy jelentősen kibővítik code-share megállapodásukat, 11 indiai várossal és további 40 nemzetközi célállomással bővítik hálózatukat, hogy jobb utazási lehetőségeket kínáljanak a utasaiknak Szingapúr és India között, valamint azon túl.

 

2024. október 27-től az Air India és a SIA megosztják járatszámaikat Szingapúr és az indiai Bengaluru illetve Chennai között, így az országok közötti heti menetrend szerinti code-share járataik száma 14-ről 56-ra nő. A Singapore Airlines járatszámai elérhetők lesznek az Air India belföldi járatain Delhi és Amritsar, Bengaluru, Coimbatore, Lucknow és Varanasi, Mumbai és Ahmedabad, Amritsar, Bengaluru, Coimbatore, Goa, Jaipur, Kolkata, Lucknow és Thiruvananthapuram, valamint Kolkata – Guwahati között is.

 

Az Air India ügyfelei 29 célállomást érhetnek majd el a SIA hálózatán keresztül: Adelaide, Brisbane, Cairns, Darwin, Melbourne, Perth és Sydney, Bandar Seri Begawan, Phnom Penh és Siem Reap, Denpasar, Jakarta, Medan és Surabaya, Fukuoka, Nagoya, Oszaka, Tokió-Haneda és Tokió-Narita, Busan és Szöul, Kuala Lumpur és Penang, Auckland, Cebu és Manila, valamint Danang , Hanoi és Ho Si Minh-város.

 

A SIA ügyfelei emellett csatlakozhatnak az Air India nemzetközi járataihoz is Bengaluruból, Delhiből és Mumbaiból 12 európai, közel-keleti és afrikai célállomásra, úgy mint Koppenhága, Párizs, Frankfurt, Milánó, Nairobi, Amszterdam, Jeddah és Rijád, Colombo, valamint Birmingham, London-Gatwick és London-Heathrow.

 

Mindkét légitársaság elkötelezett, hogy további célállomásokat vonjanak be a megállapodásba a későbbiekben. A hatósági jóváhagyások függvényében a code-share járatok fokozatosan elérhetővé válnak a légitársaságok megfelelő foglalási rendszereiben.

Singapore Airlines hírek: 452 millió dolláros eredménnyel zárult az 1. negyedév

 2024.augusztus 1.

 

A 2024. június 30-ig tartó 1. negyedév adatai alapján a SIA csoport bevétele 239 millió dollárral 4718 millió dollárra nőtt, ami 5,3%-os emelkedés az előző év azonos időszakához képest. Az utasforgalomból származó bevétel 152 millió dollárral (4,1%) 3828 millió dollárra emelkedett. Az utasforgalom 9,7%-kal nőtt az előző év első negyedévéhez viszonyítva, a kapacitás 12,2%-kal bővült, ezáltal a töltöttség némileg csökkent, 86,9%-ra.

 

A szállítmányozásból származó bevétel 1 millió dollárral maradt el a tavalyi adattól, 541 millió dollár volt. A SIA csoport ráfordításai jelentősen nőttek, ennek következtében a negyedéves üzemi eredmény 470 millió dollárra (-37,7%), a nettó nyereség pedig 452 millió dollárra csökkent.

 

2024. június 30-án a SIA csoport teljes flottája 202 repülőgépből állt, átlagos életkoruk 7 év 4 hónap. Áprilisban csatlakozott a Singapore Airlines flottához egy Airbus 350-900 gép, így a légitársaság 143 utasszállítót üzemeltetett. A Scoot flotta 2 db Embraer E190-E2 repülővel bővült.

 

Áprilisban elindult a Singapore Airlines Brüsszel – Szingapúr közötti járata, júniusban pedig a London Gatwick – Szingapúr is. A Singapore Airlines jelenleg 78, a Scoot 69 célállomásra indít járatokat. Augusztus 5-től a Singapore Airlines heti 21 járatra növeli a Peking nemzetközi repülőtérre közlekedő járatainak számát, emellett bejelentette, hogy 2024. november 11-től napi járatokat indít Szingapúrból Peking-Daxing repülőtérre is.

 

Szorosabb kereskedelmi együttműködés a Singapore Airlines és a Garuda Indonesia között

 

 2024. május 22.

 

A két légitársaság elmélyíti partnerségét, hogy törzsutas programjukban kölcsönös előnyöket kínáljanak és megvizsgálják az Indonézia és Szingapúr közötti járatok bevétel megosztási lehetőségeit a hatósági jóváhagyások függvényében.

 

A megállapodás elindulásakor a GarudaMiles és a Krisflyer törzsutasok számára lehetővé válik, hogy mérföldeket gyűjtsenek és váltsanak be a két légitársaság által üzemeltett code-share járatokon, a bevétel megosztási megállapodás pedig támogatni fogja a közös kapacitásnövekedést és jelentős lépés a tervezett kereskedelmi vegyesvállalati megállapodásban.

 

Jelenleg a Garuda Indonesia a Singapore Airlines járatait használja Szingapúr és Bali, Jakarta, Medan és Surabaya indonéz városok között, valamint a Szingapúr és Johannesburg, London (Heathrow) illetve Mumbai közötti hosszú távú útvonalakon. A SIA a Garuda Indonesia járatain használ code-share járatszámokat Szingapúr és Bali, Jakarta és Surabaya között.

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat

 

 2024. május 16.

 

2024. március 31-én a SIA csoport flottája 200 repülőgépből állt (142 SIA utasszállító, 7 cargo és 51 Scoot repülőgép), átlagos életkoruk 7 év 3 hónap. Áprilisban 1 Airbus 350-900-as és két Embraer E190-2 érkezett meg és a SIA csoport 89 repülőgépre adott már le rendelést. SIA és Scoot utasszállító járatokkal összesen 35 ország 118 célállomása érhető el.

Az idei nyári menetrendben (március 31 – október 26.) jelentősen bővül a kapacitás az ázsiai járatok mellett Barcelona, Róma, Milánó irányába.

Áprilisban elindult a Szingapúr-Brüsszel járat, amelyet júniusban Szingapúr-London (Gatwick) követ.

A Singapore Airlines csoport történetének legmagasabb teljes éves működési és nettó nyereségét könyvelheti el

 

 2024. május 16.

 

A légi közlekedés iránti erőteljes kereslet rekord utasbevételt és kihasználtsági tényezőt eredményezett. A SIA és a Scoot együttesen 36,4 millió utast szállított, ami 37,6%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. Az utasforgalom 26,6%-kal nőtt, meghaladva a 22,9%-os kapacitásbővülést. Ennek eredményeként a Csoport utaskihasználtsági tényezője (PLF) 2,6 százalékponttal rekord 88,0%-ra javult. A SIA 87,1%-os, a Scoot 91,2%-os PLF-et regisztrált. A csoport bevétele 1238 millió dollárral (+7,0%-kal az előző év azonos időszakához képest) rekordszintre, 19013 millió dollárra emelkedett. A repült utasok bevétele 2319 millió dollárral (+17,3%) 15685 millió dollárra nőtt, annak ellenére, hogy az utasok hozama 7,6%-kal csökkent.

Bár a csoport kiadásai 1202 millió dollárral (+8,0%) 16285 millió dollárra nőttek, a működési eredmény rekord 2728 millió dollárt ért el, ami 36 millió dollárral, 1,3%-kal több, mint egy évvel korábban. A SIA csoport nettó eredménye 518 millió dollárral (+24,0%) 2675 millió dollárra javult.

 

Az Igazgatóság részvényenként 38 cent végső osztalékot javasol a 2023/24-es pénzügyi évre. A 2023. december 22-én kifizetett részvényenkénti 10 cent osztalékkal együtt a 2023/24-es pénzügyi év teljes osztaléka részvényenként 48 cent lesz. A 2024. július 29-i rendes közgyűlésen a részvényesek jóváhagyásával a végső (adómentes, egyszintű) osztalékot 2024. augusztus 21-én fizetik ki a részvényesek számára 2024. augusztus 2-tól.

Megújulnak a premium economy osztály szolgáltatásai

 

 

 2024. március 18.

 

A Singapore Airlines bejelentette, hogy 2024. március 31-től megújuló, kibővített étel- és italkínálattal és új fedélzeti pipere szettel várja utasait premium economy osztályon.

 

A SIA több mint 200 új előételt, főételt és desszertet fejlesztett ki a fedélzeti étkezések bővítésének érdekében. A prémium turistaosztályú ételek szezonális előételből, főételből, kenyérből, desszertből, sajtból és kekszből állnak. Felszállást követően az utasoknak egy pohár Charles de Cazanove Brut Tradition NV pezsgőt szolgálnak fel. A menükártyán megtekinthetik a járatukon elérhető ételek, harapnivalók és italok széles választékát.

 

A megújult kenyérkínálatban croissant is szerepel majd reggelire, de választható fokhagymás zsemle ebédre, vacsorára. Az új előételek közé tartozik a fokhagymás sült garnélarák füstölt aiolival és a Patatas Bravas (spanyol sült burgonya), a brokkolisaláta forró füstölt lazaccal, valamint a japán hideg tészta szezonális variációi soba szósszal. Az utasok két főétel közül választhatnak, akár nemzetközi, akár az ázsiai konyhát részesítik előnyben. Továbbra is elérhető a Book the Cook szolgáltatás kb. 20 féle menüje, mely legkésőbb 24 órával indulás előtt rendelhető. A desszertként válaszható csokoládés, mascarpone krémes vagy almás túrótorta elmaradhatatlan kísérői egy kis szelet csokoládé, minőségi sajt és keksz.

A borszakértők által válogatott borok és egyéb alkoholos italok mellett az utasok a fedélzeten megkóstolhatják Szingapúr ikonikus koktélját, a Singapore Sling-et is.

 

Az ételeket elegáns, egyedi készítésű porcelán étkészletre tálalva szolgálják fel.

 

A légitársaság a 7 óránál hosszabb járatokon az amerikai, környezetbarát és fenntartható termékek készítésével foglalkozó „Out of the Woods” által összeállított piperetáskát biztosítja premium economy utasai számára. A piperetáska környezetbarát, a papucs újrahasznosított PET anyagokból készült, az ajakbalzsam lebomló csomagolást kapott.

 

A Singapore Airlines 2015-ben vezette be a premium economy kabint, a mostani átfogó megújítás garantálja, hogy továbbra is magas szintű szolgáltatást biztosítsanak utasaik számára.

Premium Economy osztály


Szingapúr-Brüsszel járat indul a 2024-es nyári menetrendben

 

 2023. szeptember 12.

 

A Singapore Airlines 2024. április 4-én új közvetlen járatot indít Szingapúrból Brüsszelbe, ezzel 20 év kihagyás után tér vissza a belga fővárosba. Az új útvonalon Airbus 350-900s géptípus közlekedik majd 253 üléssel, 3 kiszolgálási osztállyal: 42 business, 24 premium economy és 187 economy férőhellyel.

 

A hatósági jóváhagyások függvényében a járat SQ304 számmal hétfői, szerdai, pénteki és vasárnapi napokon üzemel Szingapúrból 23:55-ös indulással (helyi idő szerint) és SQ303 járatszámmal hétfői, keddi, csütörtök és szombati napokon 12:10-kor indul vissza Brüsszelből. Ezzel a járattal 13-ra nő az európai járatok száma, ami jelzi a légitársaság elkötelezettség a régió minél jobb összeköttetésének biztosítására.

 

A Budapestről induló utasoknak a Brussels Airlines járatai biztosítanak csatlakozást az új járathoz Szingapúr vagy az azon túli célpontok eléréséhez.  A járatok foglalása és a jegyek vásárlása 2023. szeptember 13-tól lehetséges.

Jelentős útvonalhálózat bővítés a 2024. évi nyári szezonban

A megnövekedett kereslet kiszolgálása érdekében a Singapore Airlines a 2024. március 31 – október 26. közötti nyári menetrendben nagy mértékben növeli járatainak számát a kulcsfontosságú piacokon.

 

  • 2024. március 31-től visszatér az Airbus A380-as géptípus a Szingapúr – Frankfurt útvonalra (SQ325/SQ326).
  • Újra közvetlen járat közlekedik majd Szingapúr és Barcelona között heti kétszer, de megmarad továbbra is a heti 3 járat Szingapúr-Milánó-Barcelona útvonalon.
  • 2024. július 1-től Koppenhága és Szingapúr között napi járatok üzemelnek, szemben a pandémia előtti heti 4 járattal.
  • Heti ötre emelkedik a Szingapúr-Manchester-Houston és heti 4-re a Szingapúr – Seattle járatok száma.
  • Heti 4 alkalommal, a jelenlegi Boeing 737-8 helyett a nagyobb, A350-900-as közlekedik majd Szingapúrból Cairns-be és naponta indul járat Darwin-ba, Melbourne-be és Perth-be. Jelentősen nő a kínai, indiai, japán, vietnámi és malajziai járatok száma. Szingapúrból a hét minden napján elérhető lesz a Maldív-szigetek.

A Singapore Airlines a világ legjobb légitársasága 2023-ban

Idén ötödik alkalommal nyerte el a Singapore Airlines a Skytrax World Award díjátadón a legjobb légitársaságnak járó címet. Emellett első helyen végzett a legjobb first class, a legjobb ázsiai légitársaság és a legjobb first class kényelmi szolgáltatások kategóriában is.

 

A Singapore Airlines fapados leányvállalata, a Scoot nyerte el a legjobb hosszú távú fapados légitársaság címet és második helyen végzett a világ legjobb fapados légitársasága kategóriában.

 

A Skytrax-díjak odaítélését megelezően több, mint 20 millió, 100 különböző nemzetiségű utazó több, mint 325 légitársaságot értékelt 2022 szeptembere és 2023 májusa között. A díjat Mr Goh Choon Phong, a légitársaság vezérigazgatója vette át Párizsban, 2023. június 20-án. Beszédében megerősítette, hogy a Singapore Airlines továbbra is elkötelezett az innováció, a termékekbe és szolgáltatásokba történő befektetés illetve a világszínvonalú szolgáltatás nyújtása mellett.

 

A Singapore Airlines kiterjeszti az ingyenes WIFI szolgáltatást minden utasára

A Singapore Airlines 2023. július 1-től ingyenes és korlátlan wifi-t nyújt minden szolgáltatási osztályon, beleértve a premium economy és economy osztályt. A szolgáltatás gyakorlatilag a légitársaság összes géptípusán és teljes útvonalhálózatán elérhető lesz. Az utasok az utazás alatt végig kapcsolatban maradhatnak szeretteikkel, dolgozhatnak vagy követhetik a legfrissebb híreket és a közösségi médiát, akár 36000 láb magasságból.

 

A szolgáltatás igénybevételéhez nincs más teendőjük, mint megadni Krisflyer törzsutas számukat a foglalásban vagy az online bejelentkezésnél. Akik még nem tagjai a Krisflyer programnak, ingyenesen csatlakozhatnak az utazás előtt online vagy akár regisztrálhatnak a repülőút alatt a fedélzeten is.

 

A suite, first és business class utasok már február óta élveztheti a korlátlan wifi szolgáltatást, eddig a premium economy vagy economy osztályon utazó Krisflyer tagoknak 3 illetve 2 óra ingyenes internet elérést biztosítottak a fedélzeten.

Ingyenes szingapúri városnézés a Szingapúrban átszálló utasoknak

A két évig tartó kényszerű szünet után a Singapore Airlines, a Changi Airport és a Singapore Tourism Board a mai naptól újra ingyenes szingapúri városnézési lehetőséget kínál az átszálló utasoknak. A korábban is elérhető városnéző túrák – Városlátogatás, Örökség túra és „Jewel” túrák – megújultak és új látnivalókat is tartalmaznak.

 

A túrák időtartama 2,5 óra, a hét minden napján elérhetők és a tervek szerint a számuk fokozatosan napi kilencre emelkedik. A világjárvány előtt a Changi repülőtéren megforduló utasok 30%-a átszálló utas volt. Az első ingyenes városnézés 1987-ben indult, 2019-ben már több mint 80.000 utas vett részt valamelyik túrán.

 

A Városlátogató túra (City Sights Tour) útvonala különböző műemlékeken keresztül mutatja be a város fejlődését. Az örökség túra (Heritage Tour) – mely júniustól indul – bepillantást enged a China Town-on, az Arab Street-en és a Haji Lane-en keresztül a város multikulturális világába. A megújult Jewel túrán (Jewel Tour) a megszokott népszerű attrakciókon kívül helyi élelmiszermárkákat ismerhetnek meg a látogatók és részt vehetnek a Changi Experience Studio repülőtéri tematikájú interaktív kiállításán.

 

A teljesen új Changi közeli túra (Changi Precinct Tour) a repülőtér keleti részét található érdekességeket mutatja be, a résztvevők megcsodálhatják Changi kisvárosát és a Changi tengerpartot is, bepillanthatnak a helyiek életébe távol a város nyüzsgő zajától.

 

A túrák szervezésére és lebonyolítására a Montser Day Tours-t nevezték ki. A Changi repülőtér oldalán a kiválasztott városnézés előre foglalható azok számára, akinek az átszállási ideje legalább 5,5 óra.

További információ és az útvonalak elérhetők a  a Free Singapore Tour oldalon.